En skön dag i vårväder

Idag har det varit ett fantastiskt skönt väder ute.
Jag startade dagen med en god och rejäl frukost. Sen gjorde man sig redo för dagen och funderade på vad som skulle hända.
Efter många om och men så blev det en härlig lång promenad med pappa ner till centrum, med lite omvägar, för att hämta bilen som hade varit på service. När vi väl kom hem igen kände man sig pigg och glad och till och med lite kreativ. Så medans pappa gjorde lite mat så gjorde jag var sin semla till oss. Jag blandade Vaniljkräm och grädde som blev fyllning, jag hade så klart mandelmassa i också, sen tog jag och dekorerade med hjärtan i olika färger och tillsist den lilla hatten med lite florsocker på :)!
Tro mig det smakade himmelskt!
Vid 4 tiden va det dagt att åka till optikern för att se om synen har försämrats och om jag kanske skulle få använda glasögon även när jag kör bil.
Synen hade inte blivit sämre men jag skulle eventuellt behöva använda glasögon då ögonen har en "dålig dag". Känns skönt att ha fått kolla upp det. Hoppas att det kan hjälpa mig lite med min läsning och dyslexi.
Men detta med att välja bågar... Hjälp! Hade helt glömt av hur svårt det va och vilken djungel det är. Färg, form, märke, kostnad osv.. Men tillslut hittade jag ett par som kändes bra i alla fall. Resultat kommer på bild då dom är färdiga att hämtas ut :)!
Dagen avslutades med att man hade fredagsmys. Räkor, vitlöksbröd och ostbricka. Mmmm.. Det va inte helt fel :)!
Tack alla som läser och följer min blogg.
Jag hoppas att mina inlägg kan tilltala vissa och till och med insperera er.

"Ge Aldrig upp dom stunder som det känns jobbigt och hopplös.
Ta vara på det som är bra i ditt liv och gör det till det bättre!
Det kommer alltid finnas någon i ditt liv som bryr sig och som
alltid kommer finnas till hands.
Det gäller bara att tro på sig själv och komma på det som är
bra i sitt liv.
Ta vara på din tid och din kärlek för den är Guld värd!"

Kram på er <3!


Kommentarer <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu